Kawan2 yg saya Sayang

Monday, August 3, 2009

Jauhkan daku dari benda itu~~Pls...

AyamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAM
ayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAMayamAYAM

27 June 09 :
MY ADIK : Kak, janji nak belanja KFC... (Sambil buat muka jahat nak mengikis poket aku)
CIK KASEH : nantilah~ kalau pergi pekan, aku belanja lah. kecohla kau ni... (buat muka bengang -padan muka aku! siapa suruh bet benda ygx masuk akal ngan dia)
MY ADIK : ala~ bila masanya? pegila sekarang... (muka tak puas hati)
MY EMAK : Jom ke pekan. mak nak shoping barang dapurlah. alang2 kakak kamu dah balik ni, boleh belanja lebih sikit. (sebab aku ade kete so bolehlah sumbat mcm2 dlm kete kan. huhu~)
MY ADIK : Yes!... (sambil jeling aku ngan penuh makna. cis! terbang duit aku belanja KFC. tp xpe... sonok gak sekali sekala makan KFC ngan family)


1 July 09
MY OFFICE MATE 1 : Hari ni birthday Lim, dengar cite boss nak bikin suprice party.
CIK KASEH : Yes~ betul ke ni... (sonoknya aku... dpt makan free~)
MY OFFICE MATE 2 : Betullah. dia baru je suruh aku order KFC
CIK KASEH : Err... (dlm hati - KFC ke? baru je lepas makan hari tu... hurm~ xpelah. makan free. bedal ajelah~)


11 July 09
CIK KASEH : Hello, En. Danny. job U dah ready. hari ni boleh datang collect ya.
MY CUSTOMER : Ok. thank's Nurul. tengah hari ni I datang ambil ok.

Tengah hari itu En. Danny dtg ambil job dia... dan bawa 1 bucket KFC...

MY CUSTOMER : Nah, saya belanja U all semua.
CIK KASEH : thank's... tapi...
MY CUSTOMER : don't worry k... ni bukan rasuah ke apa. cuma nak balas jasa sebab siapkan job saya tepat pada masanya. hehehe~
CIK KASEH:... (dalam hati - sekali lagi~ KFC... ergh~)


18 July 09
singgah ke Klang Central jumpa my kakak(siti). nak jumpa dia mmg susah walaupun rumah sejengkal je kat sebelah rumah my kakak(tina)... tp sbb my kakak(siti) ni bz selalu ngan business die so, Kaseh terpakse ke kedai dia kalau nak jumpa.

then... korang tahu ape yg dia jamu Kaseh masa dtg sana?

MY KAKAK(SITI) : Ha~ langkah kanan lah kau ni Nurul... kakak baru beli KFC. meh makan sekali.
CIK KASEH : erm... x pelah. kenyang lagi ni, kak. akak makan lah dulu ek...(berdalih je. dah tak larat nak telan KFC hampir setiap minggu)
MY KAKAK(SITI) : elleh, nak jual mahal pulak. macamlah tak biasa. ke tengah diet?

~cis bunyi mcm menyindir jerk.

CIK KASEH : mana ade. xde maknanya nak diet2 ni.
MY KAKAK(SITI) : so... (sambil buat muka sarkastik)

~chies~ x pasal2 je aku makan gak KFC tu sbb nak jaga air muka. yelah... kalau aku x makan karang dia tuduh aku sibuk diet sbb nak kurus. hello~ tolong sket. muka pembedal makanan macam aku ni mana reti nak berdiet semata-mata nak nampak kurus n cantik.


25 July 09
hari ni meeting. semua staf wajib hadir. siapa tak hadir siap sedia saja utk kena tolak pointer attendent. dlm kemalasan yang bermaharajalela di jiwa, kugagahkan jua kaki ini untuk turun ke bilik mesyuarat. Boring betul~ apa ke halnya boss ni buat meeting hari sabtu. org nak balik cepat ni. hish~

lepas boss membebel membebel berceloteh itu dan ini, cerita pasal tanggungjawab, tugas yg perlu di laksanakan oleh semua staflah... lagi pasal disiplin... dan entah macam2 lagi yg aku x sempat nak tangkap(sbb mata dah blur. ngantuk!)... dan akhirnya tibalah acara kemuncak. MAKAN!

korang tahu tak apa menu tengah hari yg boss belanja kami semua hari itu??
KFC KFC KFC KFC KFC KFC argh~~~!!!!!!!http://emo.huhiho.comhttp://emo.huhiho.com


1 August 09
MY KAKAK(TINA) : Nurul~~!!! (dia menjerit dari arah dapur dengan gaya ala tarzan)
CIK KASEH : mende jerit2 panggil orang ni kak? (soalku sambil gesa2 mendapatkan kakakku itu)

~semua orang dah ambil port masing2 di meja makan. ada hidangan 'special' yang penuh bertenggek di atas meja.

MY KAKAK(TINA) : Jom makan KFC... (sambil senyum dengan gumbiranya kepada ku. maklumlah, baru balik shoping... dah dapat barang yg dia cari, tu yg happy semacam. siap belanja satu rumah makan KFC)
CIK KASEH :......................http://emo.huhiho.com (tak cakap apa-apa selain dari rasa cam nak tembak diri sendiri... bleh tak kalau aku x nak makan mendalah tu?)


~ Ok... korang rasa apa akan jadi pada Kaseh sebulan selepas ini kalau keadaan ini berterusan?
a) Kaseh akan jadi semakin debab even di bulan puasa nanti...
b) Kaseh fobia dengan perkataan KFC, Ayam, warna merah dan apa2 saja yg seangkatan dengannya.
c) Akan keluar Enovella Aku,Ayam&KFC... Bunga Cinta Ayam KFC... Ayam In The KFC Suit... kuikuikui~

~Aduyai... skang ni pun dah rasa macam fobia tu dah mula muncul. buktinya... Kaseh cuba mengelak dari melalui jalan yang ade restoran KFC. kemudian kalau pegi kedai makan, akan cari denda lain selain ayam sebagai lauk makan tengah hari. dan Kaseh akan alih chanel setiap kali ada iklan KFC... iklan kat paper pun Kaseh sanggup tarik keluar & campak ke belakang... semuanya gara2 meluat tgk KFC tu... huhuhu~~


tiba2 semasa dok sibuk on9 skang ni...
CHE KODOK & CIK DONUT : Cik Kaseh~!! Suprice~~~!!! (sambil bawa plastik KFC)
CIK KASEH :...........................http://emo.huhiho.com(pengsan aku)

p/s : Boleh jadi gila aku macam ni. kenapalah dalam banyak2 restoran fast food, mereka berdua ni pilih KFC juga. tertekan betul aku!!!!


Tulus dari hati…

3 comments:

Mami Naufal said...

so true kan kaseh...
kadang2 bile kite nk sgt satu menda and dapat..asik yang tu je yang kite jumpa..heheheh~

be strong k ^_^

Kaseh Esmiralda said...

hakhakhak~ btol tu...

MaY_LiN said...

huhuhu..
cik kaseh n KFC forever..
cik kaseh + KFC = ..??..