Kawan2 yg saya Sayang

Wednesday, June 9, 2010

Angel In The Devil Suit 1 ::Bab 4::




Bab4
JEREMY menolak tubuh Camie masuk ke dalam stor sukan. Camie jatuh tersungkur di longgokan bola yang sudah pancit. Suasana dalam stor sukan itu suram. Hanya berbekalkan cahaya dari jejaring di bahagian atas dinding stor sahaja. Camie bangkit bangun perlahan-lahan.
Wajah dingin di hadapannya direnung takut-takut. Jeremy menarik baju kemejanya keluar dari seluar. Satu persatu butang baju di tanggalkan. Camie memandang dengan biji mata terbuntang. Cuak. Apa Jeremy nak lakukan terhadap aku? Mati aku hari ini…
Jeremy berjalan mendekati Camie. Dan Camie terundur-undur ke belakang. Matanya melilau mencari ruang untuk melarikan diri. Dadanya berdebar-debar. Memikirkan sesuatu yang dasyat bakal dilakukan oleh Jeremy The Taiko.
Jeremy tersenyum sinis memandang wajah yang sedang ketakutan di hadapannya itu. Dia bercekak pinggang sambil terus merenung Camie.
“Jeremy, jangan buat aku macam ni…” Camie tidak berani memandang tubuh Jeremy biarpun pemuda itu memakai singlet di dalam kemejanya. Baginya Jeremy sangat menyeramkan pada ketika ini.
“Hahaha~!” Kedengaran gelak semangat kejahatan Jeremy memenuhi ruang stor yang ala-ala samar dan menakutkan itu.
Klak…
Pintu dibuka dari luar. Harapan Camie untuk melepaskan diri muncul semula. Yes, superhero dah datang untuk selamatkan aku. Wajahnya membentuk senyuman kelegaan kerana akan ada orang yang datang untuk menyalamatkan dirinya daripada syaitan bertanduk sembilan di hadapannya ini.
“Dew…” Seorang gadis berambut panjang berombak berdiri di muka pintu bersama dua orang lagi temannya. Seorang berambut pendek berpotongan bob dan seorang lagi memakai sweater nipis berwarna hitam dengan logo tengkorak dan hati di bahagian dada.
Whoa~! Macam Charlie’s Angel lah gaya mereka. Senyuman segunung harapan terpamer di wajah Camie. Berharap yang tiga orang gadis yang baru muncul itu ialah Charlie’s Angel yang bakal menyelamatkannya.
Jeremy menoleh kepada tiga orang gadis yang baru muncul itu. Tiga orang gadis tadi melangkah mendekati Jeremy dengan gaya angkuh mahu menentang seorang taiko. Camie tidak pasti samada mereka bertiga berani menentang kejahatan manusia bernama Jeremy ini atau tidak. Harap aku dapat bergantung kepada mereka bertiga.
“Apa kau buat ni, Dew?” Si gadis manis dengan rambut berombak tadi bercekak pinggang bertanya kepada Jeremy dengan wajah yang serius.
Jeremy senyum dan masih lagi dengan wajah sarkastiknya memandang ke arah Camie. Camie benci melihat Jeremy waktu ini.
“Leah, aku nak kau uruskan budak ni,” katanya.
“Ahah… jadi dia inilah yang kau beritahu aku semalam.”
Jeremy cuma meleretkan segaris senyuman nipis kepada gadis bernama Leah itu.
Taste kau sangat teruklah, Dew.” Si gadis berambut potongan bob tadi menjuih bibir. Tangannya bersilang ke hadapan dan wajahnya ditarik memandang ke siling mengelak dari pandangan Camie. Tingkahnya itu telah menjelaskan yang dia tidak sukakan Camie.
“Mandy, berhenti beri komen tentang sesiapa pun. Kau fikir kau tu bagus sangat ke?” Gadis ber-sweater tadi menegur sikap temannya yang suka mengkritik orang.
“Hei, kau tak rasa ke yang perempuan ni berpakaian pelik. Dengan baju bertali-tali… skirt jalur-jalur macam kuda belang… stoking panjang sampai atas lutut… sanggul pula tinggi macam nenek aku punya gaya…”
“Mandy, kau pernah rasa Dead Chop kan. Sekali lagi kau kritik tentang penampilan orang, aku jamin kau akan dapat rasa Dead Chop aku sekali lagi.” Leah menjeling marah kepada Mandy.
Mandy diam terus dan tidak lagi bersuara. Tidak berani menentang ketua mereka. Dya menyimpan senyum mengejeknya apabila Mandy memulangkan jelingan Leah tadi kepadanya.
Camie rasa tidak sedap hati. Mereka bertiga tidak seperti orang yang akan menyelamatkannya daripada The Devil. Orang yang nak selamatkan aku mana mungkin pro Jeremy. Siapa mereka sebenarnya? Oh, tidak… tak kanlah mereka ni rakan sekutu Jeremy. Teruknya~! Hati Camie menjerit. Rasa macam nak menangis dah ni…

No comments: