Kawan2 yg saya Sayang

Wednesday, June 9, 2010

Angel In The Devil Suit 1 ::Bab 7::




BAB 7
KETIKA Jeremy kembali ke kelas, semua buku-buku notanya sudah Camie letakkan di atas meja. Camie segera cabut keluar dari kelas selepas itu. Jeremy yang melihat Camie seperti cuba melarikan diri daripadanya cuma tersenyum sinis. Kau nak lari ke mana? Setiap saat dan waktu kau dalam genggaman aku. Nak lari, larilah. Sekejap lagi kau terpaksa masuk ke kelas semula dan berhadapan dengan aku juga.
Jeremy terus melangkah ke mejanya di penjuru belakang sekali. Sebaik tiba di tempatnya dia segera menyemak nota yang diarahkannya kepada Camie untuk disiapkan. Tiba-tiba segaris kerutan menghiasi wajahnya. Tidak puas hati.
Oo… patutlah kau larikan diri daripada aku tadi. Rupaya sebab nota ni tak lengkap ya. Siap kau Si Hodoh… sekejap lagi Jeremy The Taiko nak beri pengajaran pada kau!




**********
JEREMY tak guna! Huhuhu… aku kena buat semula semua nota dia. Why… why me? Rasa macam nak menangis siapkan nota Ekonomi yang banyak ni. Dah lah subjek paling aku tak suka. Sakit jiwa betul.
Camie mengerling Jeremy yang sedang duduk di atas meja di tengah kelas sambil berkipas. Rambutnya yang panjang mencecah telinga itu dimain-main dengan hujung jemarinya. Kemudian daripada sentuhan, tangan Jeremy mula meraba seluruh kepalanya… dan akhirnya rambut itu kusut dan berserabut. Hai, Jeremy, Jeremy… macam budak-budaklah buat macam tu.
“Apa pandang-pandang… siapkan nota tu cepat!”
Camie tersentak lantas segera kembali menulis. Tak pasal-pasal kena tengking lagi.
Selepas 10 minit Camie mengangkat perlahan-lahan kepalanya. Kembali menjejaki kelibat Jeremy. Lelaki itu kini berdiri di hadapan kelas. Menconteng sesuatu di papan putih. Camie tidak pasti apa yang sedang dilukis oleh Jeremy tetapi ia nampak seperti Jeremy cuba melukis sebuah graffiti. Dengan tangan kiri. Oo… rupanya dia kidal. Hehe… tapi Jeremy aku tak kidal.
Jeremy yang sedang khusyuk melukis di papan putih terasa satu aura yang sedang memerhatikannya ketika ini.
Apa yang perempuan hodoh ni sedang buat? Dia sedang memerhatikan aku lagi? Ini tak boleh jadi. Mana boleh biarkan dia terus suka pada aku. Eh, tak cukup garang ke layanan aku pada dia selama ni? Argh… kena buat sesuatu!
Tap!
“Ouch!” Camie meraba dahi yang baru saja menjadi mangsa kekejaman Jeremy. Sebatang maker yang di smash oleh Jeremy tepat mengena dahinya. Sakit… pedih giler!
“Dah siap ke belum?” Jeremy menjerkah sambil melempar cerlingan garang terhadap Camie.
Grr… Jeremy ni manusia ke syaitan? Seram Camie melihat air muka Jeremy waktu ini.
“D-dah… err, tak… lagi sikit nak siap.” Pantas jari Camie menari di dada buku nota.
“Menyusahkan betul,” rengus Jeremy perlahan. Dia segera mencapai beg sandang yang tersadai di atas meja lalu beredar keluar dari kelas tersebut meninggalkan Camie. Sudah tidak kuasa hendak terus menunggu lebih lama di situ.
Pelik… perempuan ini bukan saja berpenampilan pelik tapi perangai dia pun pelik. Takkanlah aku dah buli dia teruk-teruk setiap hari pun dia masih boleh terjatuh cinta pada aku? Ish… pelik ni. Takkan pula dia suka dengan perangai ‘baik’ aku ni? Hmm… nampaknya aku perlu lakukan sesuatu untuk selesaikan si perempuan hodoh ni. Apa yang patut aku buat? Mengelak daripada dia… no way! Itu macam nak menjatuhkan maruah The Taiko. Pengecut namanya tu. Jadi apa kata kalau aku tingkatkan usaha untuk siksa dia dengan lebih teruk lagi. Mesti lepas tu dia tak berani cuba menaruh perasaan pada aku lagi. Warghaha… (gelak super jahat) ini yang terbaik. Aku akan pastikan dia tinggalkan kolej lepas ni.

Selepas kelibat Jeremy hilang Camie melepaskan semula pennya. Dia mendongak melihat lukisan graffiti yang dilukis Jeremy di papan putih. Apa yang dia lukis? D…err, B lah…E… E ke? Apsal terbalik? Hmm, seni lah kononnya kot. W…hihihi… W dengan ekor devil. Sangat sesuai untuk dia…B-E-W…Bew? eh, pelik pula bunyinya. D-E-W paling tepat. Tapi graffitinya belum siap. Ada perkataan yang belum lengkap di hujung perkataan DEW. Mungkin dia nak tulis ‘King’. Agaknyalah…
Segaris senyuman terkoyak di bibir gadis itu. Walaupun Jeremy bukan lelaki yang baik tapi aku berharap dia akan berubah jadi baik. Sedikit sajapun jadilah. Sekurang-kurangnya dapat bergaul baik dengannya. Mungkin agak mustahil the devil nak berubah menjadi the angel tapi agak menarik kalau dapat berkenalan dengan Jeremy versi jahat… plus The Taiko gangster, plus pembuli, plus Superdevil… argh, semuanyalah!

No comments: