Kawan2 yg saya Sayang

Wednesday, June 9, 2010

Angel In The Devil Suit 1 ::Bab 2::




BAB2
SEMINGGU telah berlalu. Dan aku melalui hari-hari yang paling menyiksakan di tempat yang teruk ni. Bukan saja kerana terpaksa mengikut rentak mak cik Paula yang cerewet malah terpaksa melalui satu azab yang besar di sekolah baru ini. Hai~ aku dah cukup tersiksa dengan perangai mak cik Paula. Sekarang aku terpaksa berhadapan dengan lelaki tak guna yang jahat tahap karma tu. Kenapalah nasib aku ni selalu kena buli dengan semua orang. Malang betul!
Aku sangat bahagia pada mulanya kerana menyangka jelmaan Jeremy telah muncul. Namun tak sampai sehari pun aku mengenalinya aku mula sedar yang langit tu betul-betul tak rendah. Wajah dan nama mereka sama tapi hakikatnya perangai mereka macam devil vs angel.
Nama dia Dew Jeremy Orbido. Jeremy… kenapa nama itu? Dia tidak patut gunakan nama tersebut! Dia tak sama seperti Jeremy aku. Perangai dia teruk. Sangat teruk. Jeremy aku lemah lembut dan bersopan bila bercakap dengan perempuan tapi makhluk asing ni kasar dan suka mencarut. Jeremy aku top student di kolej… tapi dia ni aku tak tahu lah pula. Nampak gaya tak ada rupa macam pelajar cemerlang pun. Suka tidur dalam kelas pula tu. Jeremy aku seorang pembela wanita dan memerangi keganasan. Berbeza dengan dia… lelaki ni bukan peduli aku ni perempuan ke lelaki. Suka-suka dia saja nak pukul aku. Selain itu dia suka buli aku buat itu dan ini. Anggap aku ni macam hamba dia. Aku pula tak pandai nak melawan. Dulu pun aku tak pernah melawan bila kena buli. Jeremy yang selalu jaga aku. Aku rasa selamat bila berada di samping Jeremy. Tapi sekarang aku tak boleh bergantung pada Jeremy lagi. Semuanya aku kena buat sendiri.
Lepas kenal dengan budak yang sama muka dengan Jeremy ni setiap hari aku menangis. Aku sedih sangat. Bukan sebab dia selalu buli aku tapi sebab dia mengingatkan aku pada Jeremy. Aku rasa tersiksa bila pandang diri dia. Walaupun perangai dia teruk tapi sedikit sebanyak rindu aku pada Jeremy terubat setiap kali memandang wajahnya. Aku rasa macam nak peluk dia. Kalau masa boleh dibekukan sekejap, aku harap dapat peluk dia. Jeremy, aku rindukan kau…
“Woi, tepilah!”
Gertakan lelaki di belakangnya menyebabkan Camie terkejut dan terpeluk pintu di sebelahnya.
“Kau ni berkawan baik dengan pintu ni ke? Kalau ya, balik karang kopak bawa baliklah pintu ni… tepilah! Aku nak lalu!” Jeremy menolak kasar Camie yang terkulat-kulat di lawang pintu kelas.
Camie mengerling Jeremy yang sedang menuju ke tempat duduknya dengan ekor mata. Dalam hati sudah menyumpah-nyumpah lelaki itu. Tapi dia tidak berani hendak bersuara. Takut lebih teruk Jeremy mengenakannya nanti. Haila nasib~ perlahan-lahan Camie melangkah ke tempat duduknya di sebelah Jeremy.
Jeremy sudah lesap ikut pintu belakang sebaik dipanggil oleh Jiro. Terima kasih, Jiro. Kau selamatkan aku daripada terus berdepan dengan makhluk yang menakutkan itu. Secebis senyuman muncul di bibir Camie. Lega.
“Hah~!” Senyuman lega bertukar kelat apabila melihat sekeping nota di atas mejanya.

‘Siapkan home work math aku. Mesti siap sebelum aku masuk semula ke kelas ni! Aku akan pastikan kau tak dapat pulang rumah hari ni kalau kau gagal siapkan tugas yang aku beri.’

Di bawah nota kecil itu sudah tersedia buku latihan matematik milik Jeremy. Camie mengetap bibir menahan geram. Segera kepalanya dikilas ke belakang menjejak kelibat Jeremy. Lelaki itu sudah tiada.
Tak guna! Kenapa aku yang kena buat. Matilah aku. Sepuluh minit lagi loceng akan berbunyi. Lepas tu kelas akan bermula. Dah tak ada masa lagi. Lelaki tu memang kejam. Dia siksa aku dengan cara yang teruk… agaknya apa yang dia nak buat pada aku kalau aku tak siapkan homework dia? Err… erm… argh~ aku tak nak fikirkannya! Ia menakutkan dan aku tak mahu menghadapinya~!
Buku latihan segera diselak. Kotak pensil dikeluarkan dan sebentar kemudian tangan Camie menari di dada buku, menulis latihan untuk Jeremy.

************

DARI satu sudut yang agak jauh ada mata yang sedang memerhatikan Camie. Dia tersenyum nakal. Kepalanya dibayangi tanduk syaitan.
“Dew, tak pe ke buli dia teruk-teruk macam ni?” seorang teman bersuara di sebelahnya. Jiro nampak bersalah biarpun bukan dia yang membuli budak baru di kelas mereka itu.
“Yang kau susah hati ni kenapa? Bukannya kau yang kena buli pun. Ke kau nak try back up dia.” Jeremy yang juga dikenali sebegai Dew itu mengerling Jiro dengan sinis, “… atau kau dah syok pada budak baru yang kononnya cuma faham bahasa inggeris tu?”
Mata itu tidak merenung Jiro tapi dari lenggok suaranya seakan cuba hendak menyerang Jiro secara halus... Lebih baik aku tak cari pasal dengan dia. Susah hidup aku kalau bermusuh dengan The Taiko. Getus Jiro di dalam hati.
“Sebelum kau nak try dia, biar aku settle-kan perhitungan aku dengan dia dulu… berani budak baru tu nak main-main dengan aku.” … Berani betul perempuan hodoh tu permainkan aku. Anggap pekan kecil ni low class, tak setaraf dengan tempat asal dia yang standard metropolitan tu. Kau memang nak kena ajar dengan aku. Mulai sekarang kau tengok siapa yang low class, siapa yang high class. Hidup dan mati kau dalam genggaman aku mulai sekarang, Si Hodoh. “Hahaha~!!”
Gelak yang kedengaran bak syaitan itu menarik perhatian Jiro. Jiro mengerling Dew. Muka dah cuak. Aku dah mula confuse… Dew ni manusia ke syaitan? Cukuplah ketawa jahat saja… ni dengan memek muka dia pun dah macam syaitan bertanduk tiga. Camie, memang malang nasib kau buat Dew marah. Aku doakan kau selamat sejahtera hendaknya.

No comments: