Kawan2 yg saya Sayang

Wednesday, June 9, 2010

Angel In The Devil Suit 1 ::Bab 3::




BAB3
GILA! Mana boleh aku siapkan homework last minute macam tu. Melampau betul. Sekarang mana aku nak lari? Kejap lagi dia mesti muncul semula. Apa aku nak buat kalau dia bawa geng dia untuk belasah aku? Ish… tak kan dia sanggup nak buat macam tu pada seorang perempuan macam aku. Tak mungkin kot… tapi Phim kata Jeremy pernah lempang seorang budak perempuan yang cuba nak bermesra dengannya. Budak tu syok pada Jeremy dan cuba nak tarik perhatian Jeremy tapi padahnya tamparan maut Jeremy pula yang dia dapat. Sadis betul.
“Woi, budak!”
Suara itu sangat dicam Camie. Bala sudah mari…
Klekuk!
“Woi, kau tak dengar ke aku panggil.”
“Ouch…!” Camie memegang kepala yang sakit akibat diluku oleh Jeremy. Perlahan-lahan dia menoleh kepada lelaki itu. Rasa macam nak luku dia balik saja. Dia ingat tak sakit ke luku orang macam tu.
“Kau nak apa? Aku nak baliklah,” kata Camie walaupun dia was-was akan terlepas dari cengkaman Jeremy hari ini.
“Owh, nak balik ya. Boleh… tapi sebelum tu kena ikut aku dulu.” Jeremy melompat duduk di atas meja sambil memijak kerusi Camie, menghalang laluan gadis itu.
“Err… nak pergi mana? A-aku tak boleh ikut kau. Ke-kena balik cepat ni. Na-nanti mak cik aku marahlah,” dengan suara yang tergagap-gagap Camie cuba memberi alasan.
“Urusan kau dengan mak cik kau aku tak nak campur. Sekarang kau kena uruskan masalah kau dengan aku dulu kalau kau nak balik.”
Jeremy menarik kasar tangan Camie. Dia menapak kaki di lantai dan segera melangkah keluar dari kelas. Tergopoh-gapah Camie berjalan menuruti langkah panjang pemuda tersebut.
“Woi, nak pergi mana ni? Lepaskanlah tangan aku. Sakit ni,” pinta Camie sambil cuba menarik pautan tangan Jeremy yang kejap dan kuat itu.
Jeremy tidak mengendahkan rungutan Camie. Dia terus menarik gadis tersebut ke suatu tempat. Wajahnya tersenyum sinis melihat kerut wajah Camie yang ketakutan.
“Je-jeremy… tolonglah lepaskan aku. Kau nak buat apa pada aku?”
Hahaha… takut ya. Lagi kau takut lagi seronok permainan aku hari ini. Tunggu sekejap lagi kalau nak aku lepaskan kau.
Jeremy terus melangkah dengan pantas. Namun tiba-tiba langkahnya mati mengejut sehingga menyebabkan Camie hampir tersungkur melanggar belakang Jeremy.
Adeh… sakitnya batang hidung. Gila betul lelaki ni. Berhenti mengejut macam nampak hantu pula. Aduh~… Erm… hantu ke apa depan aku ni? Laa… patutlah si Jeremy ni berhenti mengejut. Betul-betul nampak hantu rupanya. Cikgu Stein sedang terpacak di hadapan sambil merenung dengan curiga. Cikgu, selamatkan saya… tolonglah~
“Apa yang kamu berdua buat di sini? Tak balik lagi?” soalnya.
Dengan wajah dusta yang berjaya disembunyikan Jeremy berkata-kata. “Kami ada study group petang ni, cikgu.”
Penipu! Camie kerling Jeremy dengan geram. Senyuman manis yang palsu di wajah Jeremy tambah menyakitkan hatinya. Segera Camie mengalih pandangan kembali kepada Cikgu Stein semula. Dia perlu bertindak cepat sebelum Cikgu Stein pergi.
“Err, Cikgu Stein…”
“Tak apalah, cikgu. Kami nak cepat ni. Pergi dulu ya.” Dengan pantas Jeremy memintas Camie. Cuba nak dapatkan bantuan… heh, jangan mimpilah.
“Err…” Camie yang sudah di tarik oleh Jeremy semula itu tidak lepas merenung Cikgu Stein. Mohon simpati. Kepalanya menggeleng-geleng perlahan, berharap Cikgu Stein faham maksud tersirat yang cuba hendak disampaikannya.
“Tunggu dulu!”
Serentak dengan itu langkah Jeremy mati semula. Gulp… telan liur. Tak kan aku nak terkantoi kot. Ish, susah ni. Cikgu Stein yang blur ni memang agak menyusahkanlah.
Bagus! Nampaknya kemunculan Cikgu Stein memang tuah buat aku. Cikgu Stein, Camie bergantung pada cikgu. Tolong selamatkan saya daripada lelaki ni… tolonglah~
“Kalau kamu berdua ada masalah dalam pelajaran, cikgu sedia membantu. Cikgu di perpustakaan petang ni.”
Fuh~ Cikgu Stein ni buat aku cuak saja. Nasib baik dia tak suspect apa-apa. Hahaha, matilah kau perempuan sekejap lagi.
“Terima kasih, cikgu,” ucap Jeremy dengan senyuman mesranya yang palsu seperti tadi.
Ahh~ teruknya… kenapa boleh jadi begini pula. Cikgu Stein ni buta ke. Budak gangster macam Jeremy ni mana mungkin nak buat study group dengan aku. Cikgu Stein memang tak boleh pakai. Superman, tolong selamatkan aku dari bala~!

No comments: