Kawan2 yg saya Sayang

Thursday, June 24, 2010

Sukarkah melafazkan maaf

Malam itu langsung tak indah
saya tak boleh tidur sampai pagi sebab bengang punya pasal
Ottoke~ esok saya nak keje tapi sampai pukul 4.00 pg pun mata tak mau lelap
Akhirnya saya ambil wudu' dan solat sunat minta ditenangkan hati ni
baru saya boleh tidur lepas tu... tu pun terlelap kat tikar sembahyang...huu~~

pagi itu saya pergi kerja dengan senyuman pelik yang macam dibuat2
seolah2 sedang menutup mood saya yang sepatutnya tak baik sebab kes malam tadi...
sampai kene tegur dengan rakan sekerja
tapi saya tak mahu cerita pape pada mereka
tempat keje saya tu tempat gosip... pantang ada cerita hangat sikit
habis tersebar 1 company...(I tak rela Uuu~~)...huhuhu~~

Satu hari saya ambil masa untuk positifkan balik fikiran saya tentang sikap si dia malam tadi... mungkin dia tak ada niat jahat nak buat macam tu... mungkin dia ada alasan yang kukuh buat macam tu... mungkin saya yang terlalu emotional sangat time tu... mungkin.. mungkin...

Arghh~~ mungkin atau tak... kenapa dia tak ada inisiatif untuk bertanya kenapa saya blah macam tu saja malam itu?!Kenapa dia macam orang yang tak ada perasaan untuk ambil berat keadaan sekeliling...

Memang tak patut... 

Nak dikisahkan lagi... saya hubungi dia untuk berjumpa malam berikutnya
dia mengelak tak mahu bertemu dengan saya.
saya terpaksa ugut dia akan tunggu even sampai pagi dekat kedai makan tu kalau dia tak mau datang...
memang saya dah nekad.nak settle benda ni secepat mungkin.selagi tak settle saya tak boleh tidur dengan lena... lagipun ia bukan melibatkan sy seorang...

Mulanya saya nak pergi sendiri...kalau bawa awek sebilik dengan saya, takut minah tu main nak serang je si dia.Awek sebilik ngan saya tu memang pandai kalau bab nak sembur2 orang apatah lagi diapun terlibat gak dengan kes malam tersebut.
Tapi akhirnya saya bawa awek sebilik ngan saya teman sekali...takut kalau betul2 saya kene tunggu sampai pagi, naya je...huhuhu~~ <--dalam otak dh piki macam2 benda tak baik kalau tunggu si dia sorang2 kat tmpt tu...

saya bajet paling awal pun si dia datang jumpa saya lepas 11.00 malam
tapi rupanya tak sampai sejam pun dia dah muncul...hahaha *gelak ada makna*

Dalam pertemuan ni... ada part2 yang saya tak mau cerita
sebab ia mungkin agak 'memalukan' si dia
biarlah saya simpan sendiri rahsia tu
saya belum sampai tahap nak bermusuh dengan sesiapa...

Cuma yang masih saya terkilan sehingga sekarang
dia menganggap perkara yang dia lakukan terhadap saya dan awek sebilik dengan saya tu cuma perkara biasa dan remeh. dia tak rasa bersalah dengan apa yang berlaku waktu tu...

saya tak minta dilayan dengan istimewa
saya tak mengharapkan perhubungan kami lebih dari seorang kawan
satu yang saya minta... nilai saya sebagai seorang kawan
sekadar PERMOHONAN MAAF dari mulut dia disebabkan kejadian tu
tapi sampai sekarang dia seolah2 dah melupakannya
dia tak sedar... even pada luarannya saya nampak biasa berkawan dengannya
tapi jauh di sudut hati ni masih sakit dan tak puas hati

Orang kata... Jangan ditambah bara yang terpendam...
malam tadi tiba2 nak marah saya tanpa sebab yang kukuh
ini menyebabkan luka lama yang saya dah simpan jauh di sudut hati ini terbuka balik


Saya pernah berkata pada seseorang... "JANGAN SAMPAI SAYA ADA PANDANGAN BURUK TERHADAP LELAKI."


Kepada yang berkenaan, kalau terbaca entri ni... inilah luahan sebenar hati saya terhadap awak.. saya gagal untuk mengenali siapa sebenarnya awak... biarpun sebagai kawan biasa... awak boleh nilai sendiri selepas ini... samada saya ni betul syok kat awak atau cuma pernah syok kat awak...



4 comments:

Ny Hunny said...

sedey nyer citer c.kaseh
knepe lah c.kaseh still nk simpan part2 yng memalukan tur....
bagi jer tau...
kite dah x der hati ngan dyer...
biar org tau prangai bruk dyer tu...

kalo sayer mmg sayer tampar2 mamat tur....
mnyusahkan anak dare orang jer!

Kaseh Esmiralda said...

kalau saya cerita semuanya sekali...apa yang tinggal untuk sy simpan sebagai rahsia hati...

c.i.k.a.m.i.e.a said...

wat bodo je ngan lelaki mcm tu..
lau ikutkn sangat makin menjadi2 perangai dia...

DuniakuAbstrak said...

ego tol laki tersebut..
sabar byk2, kuat kan hati..