Kawan2 yg saya Sayang

Tuesday, January 19, 2010

Ujian membuatkan kita berfikir

"Hidup ini tidak semudah yang kita jangka"

Lumrahlah kalau tiba2 kita diuji oleh tuhan.
Yang penting, kena kuatkan semangat
lalui ujian tu dengan hati yang cekal dan jiwa yang kuat.

Ujian tu tuhan turunkan dengan sebab.
jangan anggap ia sebagai musibah,
sebenarnya tuhan nak kita berfikir...
berfikir tentang sesuatu yang telah kita lupakan selama ini.

Aku percaya, ujian yang tuhan turunkan padaku sekarang juga bersebab
DIA nak aku berfikir...
dan aku sedang berfikir...

aku telah lalai dengan kemanisan dunia.
perlahan-lahan juga aku semakin melupaiNya
dan disebabkan kelalaianku itu baru aku sedar...

Rezeki tu tak berkat kalau kita sering alfa terhadapNya.

Tuhan, ampunkan aku...

...
...
...


P/s : Saya takkan patah balik ke tempat tu semula biarpun dia cuba pujuk dengan gaji yang lumayan. apa guna gaji yang banyak tapi tak berkat.

No comments: