Kawan2 yg saya Sayang

Friday, March 3, 2017

Jejak Jodoh Jebat [PROLOG]

Prolog

“KALAU awak diberi peluang untuk hidup sekali lagi, awak pilih nak jadi apa?”
Ratna tidak terus menjawab. Dia memandang ke luar tingkap transit. Memikirkan soalan tersebut.
‘Awak nak jadi apa?’ Ratna memulangkan kembali soalan menggunakan bahasa isyarat.
“Kita tanya dia, dia tanya kita balik. Jangan gelakkan tau kalau saya beritahu ni…”
Ratna senyum. Kemudian menggeleng sambil mengangkat sebelah tapak tangannya tanda berjanji.
“Saya… hmm, saya nak jadi makhluk asing yang boleh faham semua bahasa makhluk di dunia ni.”
‘Untuk apa nak faham semua bahasa?’
“Maksud awak apa tujuan saya?” Jebat sentiasa fokus pada pergerakan tangan Ratna untuk memahami apa yang ingin disampaikan oleh gadis itu.
Ratna mengangguk.

Supaya mudah saya kesan dimana Dang Wangi yang saya cari. Dia hanya berbisik di dalam hati.




No comments: