Kawan2 yg saya Sayang

Wednesday, April 30, 2014

[PUISI] Senyum Dalam Bayangmu

Kelibatmu bagaikan bebayang
Ada tak ada tak pernah kupeduli
Kau senyum tanpa berbicara
aku berbicara tanpa senyum
pelik bukan hubungan itu?

berapa nilai nasi secupak
kalau lauknya cuma senyummu?
Berapa manis air jarang itu
Kalau gulanya ada di bibirmu?
Tawarnya lebih terasa di hati
Kerna manis wajahmu tak pernah kujamah.
hanya not kertas menjadi perantara kita
setiap jam 12.00 tegaknya mentari.
Itulah waktu temujanji kita

Tahun yang kukejar tiada sisipan wajahmu
Dan senyuman manismu tak pernah aku kenang
Rupanya aku alpa
Pada sifatnya bayang-bayang
Sentiasa wujud kerna sang cahaya

Kau muncul di muka yang dikata berbuku
Kali ini bukan sekadar senyuman
Tetapi dengan salam perkenalan
Aku fikir kau tak mahu lagi menjadi bayang-bayang
Kerna menjadi cahaya itu lebih bermakna

Nah… sekarang telah kulihat kuasa senyummu
Yang penuh dengan harapan bercahya
Dalam senyum dan bicara antara kita

P/S : dedikasi buat sang teman

No comments: