Kawan2 yg saya Sayang

Wednesday, January 12, 2011

Nama saya Cik Nurul Kaseh Esmiralda..???

Dia seperti hendak datang menghampiri saya...
Tapi dia berpatah balik kembali dengan tugasnya...

Dia pandang saya dari jauh...
Saya balas pandangannya...
Dia larikan wajah ke tempat lain...
Saya garu kepala...

Beberapa ketika kemudian...
barangkali dia sudah bertekad untuk bersemuka dengan saya...
maka dengan tanpa rasa ragu2 dan was2 kali ini dia menghampiri saya semula...

Satu soalan diajukannya...
"Siapa nama awak sebenarnya?"

Saya diam buat muka blur pandang wajahnya...
Macam mana dia baru terfikir nak bertanya nama saya sedangkan sudah setahun saya bekerja di sini? jadi selama ini dia tak tahu nama saya kah?

"Nama awak Nur Kaseh ya?"

Bhuahahaha~~~ gila Cik Kaseh nak tergelak dah time tu...tapi oleh kerana saya macam nak jadi bersopan santun sekejap di depan manager so tawa itu saya kulum untuk seketika(biarpun naik berselirat usus perut menahan ketawa)

"Pandai2 je bagi nama orang Nur Kaseh..cheh!"

"Habis tu, ada yang panggil Nurul. Ada yang panggil Kaseh... so nama awak Nur Kaseh lah kot.. saya teka aje."

Cik Kaseh geleng2 kepala. mata dah tak fokus pada si dia. kembali tertumpu pada skrin komputer menyudahkan kerja.

"Ooo... nama awak Cik Nurul Kaseh Esmiralda. betul tak?"

Cik Kaseh jeling pada dia... bibir menyungging senyum.

"Apa-apa lah derr... kau nak panggil aku Nurul(nama betul) pun boleh.. nak panggil Kaseh pun boleh... Nak panggil NUR KASEH pun sumpah aku tak kisah. Asalkan nama tu sedap didengar aku boleh terima."

Cik Nur Kaseh senyum je tak kose nak beri penjelasan lebih lanjut tentang nama sebenar saya pada si dia... ^^

No comments: