Kawan2 yg saya Sayang

Sunday, July 28, 2013

AITDS the sequel :- THE WITCH THAT I LOVE (bab12)

Bab12
LEAH menjeling telefon pintarnya yang sedang bergetar di atas meja. Dia tersenyum lebar sebaik nama Tom Cruise muncul pada muka telefon. Dia segera mencapai telefon tersebut lantas menjawab panggilan tersebut.
“Hello, Mr. Charming…” bibir seksinya tersenyum penuh makna sambil ekor matanya sempat mengawasi suasana di sekeliling untuk memastikan tiada sesiapa di situ terutama sekali Jay. “Saya ada berita gembira yang awak nanti-nantikan.”
“Saya tahu saya boleh percayakan awak.”
“Jadi saya mahukan habuan yang awak janjikan. Saya dah bawa Dew masuk ke kolej. Dia masih tak ingat memori dia sebagai ‘Dew’. Dia akan kekal dengan identiti baru dia selagi dia percaya pada diari Jeremy. Kita berdua dapat apa yang kita mahu. Awesome, right.”
That’s great. Jadi jangan lupa semak peti surat awak bila pulang nanti. Cheque yang awak nanti-nantikan sepatutnya sudah sampai.”
Leah meleretkan senyuman kepuasan. Talian segera diputuskan lalu bergegas pulang dengan segera.
Ketika sampai di kawasan parkir kereta Leah terus menuju ke keretanya seraya menekan alat penggera untuk membuka kunci keretanya. Baru bercadang hendak membuka pintu kereta tiba-tiba langkahnya dihalang oleh seseorang.
“Kau lagi. Apa yang kau nak, Camie?” Dia sudah menjangkakan kemunculan gadis itu. Camie bukan seorang yang mudah putus asa jadi Leah sudah bersedia untuk berhadapan dengan gadis tersebut.
We need to talk.” Camie merenung Leah dengan cerlingan yang serius.
“Aku sibuk… dan akan sentiasa sibuk kalau kau nak berbincang tentang Dew.” Dia tahu apa yang bersarang dalam kepala Camie dan menolak mentah-mentah permintaan gadis tersebut.
“Aku perlukan penjelasan. Kau sembunyikan sesuatu dari aku selama ini, Leah,” Camie tidak puas hati dan tahu yang Leah menipunya selama ini.
Well… memang pun. Aku rampas dan sembunyikan kekasih kau selama ini.” Leah senyum sinis kerana sudah punya subjek untuk menyeksa Camie selepas ini. Dia suka melihat raut wajah Camie yang kemerah-merahan kerana menahan api dalam dadanya. “…itu yang mahu kau dengar dari mulut aku, kan. Jangan nak mimpi. Jay bukan Dew ataupun Jeremy.” Dia tidak bercadang untuk membongkarkan siapa sebenarnya Jay. Dia mahu membiarkan Camie terus terseksa dan berteka-teki tentang identiti sebenar Jay.
“Tapi dia sebut tentang Jeremy Oghio Khitto. Apa maknanya semua ini, Leah? Siapa dia sebenarnya?” Camie tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh Leah.
“Perlukah aku jawab soalan kau? Jawapannya TIDAK. Bye~” walaupun dia tahu yang Camie akan terus mendesaknya namun Leah lebih suka membiarkan gadis itu semakin bengang terhadapnya. Dia menolak tubuh Camie yang menghalangnya untuk membuka pintu kereta.
“Leah, please…” Camie memaut pergelangan tangan Leah. Dia semakin terdesak untuk mengetahui perkara yang disembunyikan oleh Leah. “…kalau kau tak nak mengaku aku sebagai kawan kau tak mengapa. Tapi kau tetap kawan baik Dew juga kan. Dan sebagai kawan kau sentiasa mengambil berat tentang dia kan. Jadi aku pohon dari kau. Berterus terang pada aku, Leah,” rayu Camie.
“Kau memang perempuan yang merimaskan. Kenapa Jeremy dan Dew sangat bodoh menyintai perempuan macam kau?” Sikap Camie menjengkelkan hati Leah. Leah menarik tangannya dari dipaut dengan kejap oleh Camie.
“Sebab aku tak pernah putus asa terhadap mereka. Tidak… selagi mereka masih ada harapan untuk hidup. Kecuali Jeremy yang memang dah mati di hadapan mata aku sendiri, aku percaya Dew masih hidup dan aku takkan berputus asa terhadap dia. Aku percaya dia juga tak pernah putus asa terhadap aku.” Walaupun semua orang percaya Dew yang hilang di dalam hutan telah mati tapi naluri Camie kuat mengatakan yang Dew masih hidup. Selagi dia tidak menemui mayat lelaki itu selagi itu dia akan terus percaya yang Dew masih hidup dan akan terus menjejakinya.
“Kau fikir kau sangat bagus. Go to hell! Kau langsung tak layak untuk bersama dengan Dew.” Entah mengapa Leah berasa meluat mendengar kata-kata Camie. Dia benci untuk menafikan percintaan diantara Dew dan Camie sebelum ini.
“Jadi kenapa Dew tak pilih kau selama ini?”
Kata-kata Camie serta merta menusuk ke jantung Leah. Sakit mencengkam dada. Ekor matanya runcing menikam pandangan ke arah Camie. “Dew tak pilih aku tapi Jay tak boleh hidup tanpa aku. Kau mahukan penjelasan? Ya, Jay ialah Dew Jeremy Orbido atau Dew The Devil. Tapi dia dah hilang ingatan dan aku boleh buat apa sahaja pada the devil yg dah lupa siapa diri dia yang sebenar. A good news for you… we’re couple right now.” Dan akhirnya Leah membongkarkan rahsia tersebut kerana rasa tercabar mendengar kata-kata Camie tadi.
You’re bitch! Kau perempuan paling selfish pernah aku jumpa. Kau tak beritahu aku tentang dia selama ini dan kau pergunakan dia demi kepentingan peribadi kau. Apa yang kau tipu pada dia tentang Jeremy, Leah? Kau sedar tak yang kita sepatutnya perlu bantu Dew untuk pulihkan ingatan dia.” Kenyataan itu memang dalam jangkaan dan Camie sangat marah pada Leah kini.
 “Kau tahu kenapa aku tak beritahu kau? Sebab inilah… kau nak pulihkan ingatan dia. Aku pula tak nak dia ingat siapa dia. Hidup dia akan lebih tersiksa jika dia tahu siapa dia sebenarnya. Kau patut berterima kasih kepada aku sebab aku telah bawa Dew lari jauh dari neraka dalam hidupnya.” Leah memang ada alasan tersendiri tentang tindakannya terhadap Dew.
“Tapi apa yang kau buat sekarang lebih kejam! Kau tak berniat baik. Kau cuma pergunakan dia untuk kepentingan kau sendiri. Kau tipu dia.” Apapun alasan Leah, Camie tetap tidak nampak apa kebaikan disebalik tindakan Leah.
“Kalau dengan menipu aku boleh selamatkan dia, kenapa aku perlu dengar cakap kau. Dia hidup bebas sekarang dan dia sukakannya. Kau tak perlulah terlalu risau sebab aku dah aturkan rancangan yang hebat untuk masa hadapan kami.”
“Leah, apa yang kau nak buat? Kembalikan Dew pada diri asal dia. Kau tak berhak memiliki cinta Dew dengan cara begini.” Camie risau dengan agenda Leah yang pastinya bukan untuk kebaikan Dew sebaliknya demi kepuasan diri gadis itu sendiri.
Well, kalau kau fikir kau sangat berhak ke atas cinta Dew, kau lebih silap dari aku Si Hodoh.” Tangannya mencengkam rambut Camie. Wajahnya dirapatkan ke muka Camie. Renungannya tajam menikam wajah Camie yang berkerut menahan sakit akibat cengkaman kuat Leah. “Pergi balik dan cermin muka kau dari atas sampai ke bawah. Fikir semula… apa yang kau dah buat untuk Dew selama ini? Cukup kuatkah diri kau untuk menerima Dew tanpa bayangan Jeremy? dan Madam Juwiette… bagaimana kau nak berdepan dengan perempuan itu? Kalau dengan aku pun kau selalu tewas, macam mana kau nak menentang orang seperti Madam Juwiette? Be realistic, babe. Sampai bila kau nak harapkan orang lain untuk melindungi kau? Kau sedar tak yang kau sebenarnya punca Jeremy mati. Dan aku takkan benarkan perempuan lembik macam kau suatu hari nanti menjadi punca kematian Dew pula.”
Leah melepaskan cengkamannya dengan satu tolakan kasar terhadap Camie. Sejurus kemudian dia membuka pintu kereta dan masuk ke dalam kenderaannya sebelum meninggalkan Camie terkulat-kulat sendirian di kawasan parkir itu.
Anak mata Camie berkaca-kaca sambil merenung kenderaan Leah bergerak meninggalkannya di situ. Apa yang Leah lakukan terhadapnya sebentar tadi membuatkannya sedar yang selama ini dia tidak mampu menentang Leah dari segi apa pun... Baik dari segi mental ataupun fizikal, Leah mengatasi aku seratus peratus. Aku cuma seorang yang sentiasa bergantung pada orang lain untuk bangkit berdiri tapi aku akan ubah situasi ini suatu hari nanti. Aku takkan biarkan selamanya dibuli oleh kau, Leah!


Bersambung....

2 comments:

eija said...

Camie..camie gi bljar tekwado.. Aduiii lembik sgt..

Anonymous said...

Chaiyok camie....